behandlinger og priser

Behandlinger og priser hos Soon Autospa

Ingen biler er like hverken i størrelse, lakktype eller tilstand på interiør og eksteriør. Det kan derfor være vanskelig å gi en standard pris. Du skal som kunde også ha mulighet til å tilpasse nøyaktig hva du ønsker utført. Etter inspeksjon av ditt kjøretøy via bilder eller aller helst fremmøte, vil vi sammen kunne finne det beste tilbudet for akkurat deg! Det beste med en behandling her er at det blir enkelt å vedlikeholde bilen for deg i ettertid både utvendig ved hjelp av forseglinger, glasscoating, voks, cabriolet impregnering eller invendig ved hjelp av tekstil eller skinn-impregnering i lang tid fremover.

 

Selv om hver bil vil vurderes individuelt og behandlinger skal kunne flyttes mellom tilbudene vil du her finne en pekepinn på hva som kan utføres innenfor et gitt prisområde. Nederst på siden vil du også finne informasjon om hva de forskjellige behandlingene inneholder.

Grundig nedvask

Skal bilen poleres vil vi alltid starte med en grundig utvendig vask.

 

Vi starter med flere typer avfettinger. Både petroleum og vannbaserte for å fjerne piggstøv og metallforurensing, asfalt, salt og gummiflekker, trafikkfilm med mer. Bilen skummes også ned å en fin "detialbrush" brukes for å komme til på vanskelige steder. Dørkarmer og åpninger vaskes rent. Når så mye forurensing som mulig er fjernet fra lakkens overflate berøringsvasker vi til slutt bilen med en fin lammeulsvott eller vaskehanske av mikrofiber. Til slutt tørkes bilen skånsomt med microfiber håndkle eller varmluft. Uansett videre behandling er det her det starter.

1-stegs polering

Startes med en grundig nedvask som beskrevet over.

Etterfølges av en polering som vil kunne fjerne små riper etter vasking (swirls) og gi lakken tilbake en flott glans. krom, gummi og plast fornyes å det hele toppes med voks eller forsegling fra øverste hylle.

 

Pris: Fra 4000,- ink. mva. Fra +1000,- for stor bil/ suv.

Tid: Fra 1 arbeidsdag

Kan også kombineres med stedvis korrigering av dypere riper, ruteforseglinger, felgforsegling, motorvask, invendig rens av stoff, alcantara eller skinn med evnt. etterbehandling, cabriolet impregnering, coating m. mer

2-stegs polering

Her siktes det mot perfeksjon uten kostnadene man ville hatt med en omlakkering.

 

Grundig nedvask som beskrevet over.

Lakkdybden måles før og under arbeid.

Korrigering/ grov polering som vil fjerne sliten lakk å større riper. Deretter finpoleres lakken for å oppnå best mulig glans.

I noen tilfeller bedre en da den kom fra forhandler som nybil. krom, gummi og plast fornyes å det hele toppes med voks eller forsegling fra øverste hylle.

 

Pris: Fra 5500,- ink. mva/ fra +1500,- for stor bil/ suv.

Tid: Fra 2 arbeidsdager

Kan også kombineres med, ruteforseglinger, felgforsegling, motorvask, invendig rens av stoff, alcantara eller skinn med evnt. etterbehandling, cabriolet impregnering, coating m. mer

2-stegs polering toppet medcoating (holdbarhet 2år+)

 

Samme behandling som i 2-stegs polering, men som beskyttelse legges glasscoating istedenfor voks. En ekstremt hardfør coating som vil kunne beskytte mot lettere vaskeriper og gjøre lakken lett å vedlikeholde i mange tilfeller flere år fremover. Coating er en hardere og tykkere barriere mot kjemikalier, riper, uv m.mer en f.eks. voks og forsegling.

 

Pris: Fra 7000,- ink. mva/ fra +1500,- for stor bil/ suv.

Tid: Fra 2 arbeidsdager

Kan også kombineres med, ruteforseglinger, felgforsegling, motorvask, invendig rens av stoff, alcantara eller skinn med evnt. etterbehandling, cabriolet impregnering m. mer

Grundig nedvask med voks eller lakkforsegling

 

På biler vi har behandlet før kan vi også tilby en grundig nedvask etterfulgt av et nytt lag voks eller lakkforsegling. Hvis bilen ikke trenger polering, men kun et nytt lag med beskyttelse f.eks. før en ny vintersesong.

 

Fast lav pris uansett bil: 1500,- ink. mva

Om behandlingene

Glass og rutebehandlinger

Lakkforsegling og coating

Voks

Skinn, tekstiler, innvendig

Motorvask

Felgbehandling

Impregnering for cabriolet/ båtkalesjer

Restaurering av lykter

Fordeler ved ruteforsegling

 

  • Vinterstid vil isdannelsen bli betydelig forsinket, samtidig som fjerning/skraping av rim og is vil kunne utføres på en enklere og mer effektiv måte enn tidligere.

Coatingen gir deg mye bedre sikt (og dermed økt sikkerhet) i regnvær og ved all annen nedbør.

 

  • Enestående hydrofobiske egenskaper tvinger vann, sludd og snø vekk fra frontruten allerede ved svært lave hastigheter.

 

  • Skitt og søle, trafikkfilm og annen forurensning reduseres, samtidig som rengjøring av frontruter og bilglass kan utføres på en raskere, enklere og mer kosteffektiv måte enn tidligere.

 

Det anbefales å bytte vindus-viskere samtidig for å få mest mulig ut av forseglingen!

Lakkforsegling eller coating gir en overflatebeskyttelse med motstandskraft mot små riper, kjemi m.mer.

Den beskytter i tillegg lakken mot salt, UV stråling, sur nedbør og andre forurensinger. En forsegling eller coating gir ofte en mer holdbar beskyttelse enn det en voks kan gi. Avhengig av kjørelengde har vi glasscoating med holdbarhet over 2år

Der forseglingene ofte kan bli litt sterile i utseendet med flott speil-effekt og beskyttelse tilfører voks en flott dybde og "wet look" i lakken i tillegg. Noen liker å toppe forseglingen med en voks for å få det beste fra begge verdener.

Skinn og tekstilbehandlinger. Alt fra steam rengjøring til dyprens og Impregnering av skinn og tekstil. Impregneringen gjør vedlikeholdet lettere i ettertid. rens og fornying av gummi/ stoffmatter, dashbord, dørtrekk etc. Vi anbefaler skinnpleie minimum to ganger i året for at skinnet skal være så holdbart som mulig og beholde sitt naturlige utseende. Vi utfører også ozonering av interiør i kombinasjon med rens for å fjerne sjenerende lukt fra dyr, mat, røyk etc.

Motorvask

En titt i motorrommet er også lurt. Det kan samle seg opp ting som ikke har noe i et motorrom å gjøre og et rent motorrom hindrer korrodering og gjør det mye lettere å se eventuelle lekkasjer hvis det skulle oppstå.

Vi blander opp riktig avfetting til jobben og går over med detailing børster, liten steamer eller begge deler så vi kommer til overalt. Plast og gummi får en omgang med egnede forseglingsprodukter som tåler varmen som oppstår i et motorrom slik at utseende holder så lenge som mulig.

Felg og dekk

Egnede felg avfettinger og berøringsvask også her. I tillegg har vi skånsomme børster som kommer til i hjulmutter hull og alle mindre tilgjengelige steder. Limet fra gamle lodd fjernes. Felgen glanspoleres ved behov. Dekksider får gummifornyer, mens felgen kan få en forsegling, coating eller voks som tåler varme.

Cabriolet/ kalesjer

Taket renses, tørkes og settes inn med meget holdbar impregnering for å gjøre den motstandsdyktig mot forurensinger og nedbør. Danner en fullt ut pustende og fullstendig usynlig coating med kjemisk binding til overflaten.

 

Etter påføring vil produktet føre til at vannet samler seg i store dråper, som deretter renner av og drar med seg overfladisk forurensning fra underlaget.

Med rett vedlikehold vil Nanolex Kalesjeforsegling ha en effektperiode på minimum 15 000 km.

(nanolex.no)

Restaurering av lykter.

Frontlykter utsettes for steinsprut, uv-stråling og mye hard slitasje. De blir ofte grå og matte. Noen ganger så ille at det blir et problem i eu-kontroll. Moderne frontlykter i polykarbonat (ikke glass) lar seg heldigvis i de fleste tilfeller enkelt slipes ned og poleres opp igjen. Til slutt legges en ny uv-beskyttende lakk for å hindre rask falming igjen. I bilde her er venstre side av lykten falmet etter 15år på veien, mens høyre side er ferdig behandlet.

Copyright Soon Autospa Robin Stoneman 2016 © All Rights Reserved